[Admpub] L'Office 2007 i l'Ajuntament de Barcelona

Pau Senra pausenra a terra.es
Dil Oct 8 23:49:50 CEST 2007

Em sembla increïble que això passi a aquí, estem parlant de 2,7 M€ en un producte penós com és l'Office 2007 que no té ni les terminacions de document iguals que l'anterior, ara són .docx, i que la majoria de gent no pot ni llegir! Es passaran la vida "guardant com Documents de word 97 - 2003" i si no ho fan així haurien de cobrar com a difusors d'aquest nou format de M...a(ara no recordo les normes de netiqueta d'aquest grup, per si de cas no farem servir les paraules gruixudes que serien del tot pertinents)

I els altres 4 M€ en llicències? Tenint les possibilitats que tenen... realment sembla digne d'un cas "acceptat" de malversació de fons públics.

Al final només ens queda esperar que algú s'estigui quedant un bon pessic sota mà de tot plegat, arriba un punt que els preferiria corruptes que tontos i a més a més engreixant el problema.

Ànims Paco, gràcies per l'esforç de que no semblem tots imbecils.

Salut i cultura

pau
www.kdvcc.eu

PD: Algú sap el mail/nom del qui ha decidit aquesta opció (sinó ja el buscarem)? M'agradaria enviar-l'hi un missatge agraint la seva tasca dura i soferta. Amb còpia a l'alcalde, és clar. Ara que estem participant al PAM "Que faria vostè amb 6,7 M€?"

-----Mensaje original-----
De: admpub-bounces a llistes.softcatala.org [mailto:admpub-bounces a llistes.softcatala.org] En nombre de pjimenezo a bcn.cat
Enviado el: lunes, 08 de octubre de 2007 13:47
Para: adminpub softcatala
Asunto: [Admpub] L'Office 2007 i l'Ajuntament de Barcelona
Importancia: Alta

Recordeu la notícia de la compra d'Office 2007 per part de l'Ajuntament de
Barcelona?

Per refrescar la memòria, la podeu tornar a llegir aquí:
http://www.mail-archive.com/admpub@www.softcatala.net/msg01955.html
http://www.hispalinux.es/node/637
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=2412637

Doncs bé, divendres 5 d'octubre va tornar a haver reunió del Consell Rector
de l'IMI a la qual vaig assistir, i a les meves preguntes vaig poder
aclarir que l'Office 2007 no costarà 524.000 euros, com dèiem fa uns mesos,
sinó 2.700.000 euros (un arrendament de 900.000 euros anuals durant 3
anys!). Els representants dels grups municipals que no pertanyen al govern
municipal (PP, CiU i ERC) ni van prendre la paraula per dir que no els hi
semblava raonable o prou justificat, em vaig quedar sol tornant a denunciar
que en cap moment s'ha demostrat que OpenOffice no sigui una alternativa
vàlida i infinitament més barata, i vaig demanar sense obtenir cap resposta
que es mostri el suposat estudi que suposadament parla de les millores
d'eficiència de la feina dels funcionaris i de la idoneïtat de
l'alternativa Office 2007.
A més, el gerent de l'Institut va dir que l'Office 2007 formava part d'una
estratègia més àmplia d'implantació d'eines Microsoft (em va deixar
tranquil!).
Quin significat tenen els gestos cap a la galeria que l'Ajuntament ha estat
fent parlant de la promoció del programari lliure? Qui mana a l'Ajuntament?
Les grans empreses, potser? I és que no és només l'Office, el 2008
l'Ajuntament es gastarà, només en arrendament de llicències, més de 4
milions d'euros, que és més d'un 22% més que el pressupost inicial de l'any
2007 pel mateix concepte.
Ah! i per suposat, en el pressupost astronòmic d'Office 2007 no s'inclou
tota la despesa de formació necessària, ni la prevista subcontractació d'un
equip d'implantadors per buscar una transició el menys traumàtica possible
per als usuaris, ni una bona pila d'hores de feina de desenvolupament per
adaptar les aplicacions afectades al nou format de plantilles. Tots
aquests, per cert, eren els arguments "en contra" d'OpenOffice en el seu
moment.
Què més puc dir? Doncs que crec que la despesa en l'Office 2007 encara no
està feta, que encara no està implantat i que a veure si entre tots
aconseguim que algú entengui que més val aturar-ho.

Paco Jiménez Orantes