[Admpub] Resposta del Responsable de projectes TIC per a l'Educació

Jordi Perales jordi.perales a gmail.com
div maig 4 08:46:27 CEST 2007

He trobat aquesta resposta a la web de l'AEIC

---

Molt hble Sr. Conseller,

Benvolgut Sr,

Seguin el dret de replica que té el Sr. Jordi Vivancos Cap de projecte de
TIC del D.E. li faig arribar l'escrit íntegra que m'ha fet arribar en
resposta a les meves reflexions del dia 25 d'abril passat.

Atentament,
Narcís Castanyer Ribot
president

Sr. Narcís Castanyer,

Lamento i discrepo del fons i la forma dels seus diferents comunicats
comentant la reunió d'associacions de professorat TIC al Departament
d'Educació el passat dimecres.

No tinc cap interès a polemitzar sobre les impressions i emocions que la
reunió us va provocar, però atès que els comentaris emesos contenen
referències directes a les meves paraules tretes de context i
inexactituds que generen desinformació, m'acullo al dret de rèplica i
rectificació, per exposar els següents punts:

1. La reunió va ser convocada des del Departament d'Educació per
escoltar les propostes de les associacions de professorat de Catalunya
amb vocació d'innovació en TIC, no per parlar exclusivament de
programari lliure. En la llista d'Associacions i persones que citeu hi
ha diverses errades: Learn-Pangea, ha de ser Iearn-Pangea, Aspachs no és
el nom de cap associació, i el cognom Almar també és inexacte.

2. Us recordo el que vaig exposar al principi de la reunió sobre el fet
que les TIC educatives, d'acord amb la legislació vigent, tenen com a
finalitat principal que l'alumnat adquireixi les competències digitals
bàsiques per desenvolupar-se lliurement en la Societat del Coneixement.
Com a objectius educatius associats, les TIC han de ser també un
instrument d'innovació educativa que promogui el treball intel·lectual,
l'aprenentatge col·laboratiu i la formació al llarg de tota la vida. Per
avançar en aquests objectius, la unitat de Projectes TIC per a
l'Educació va convocar l'esmentada reunió, i espera comptar amb la
col·laboració de les associacions compromeses amb aquests valors.

3. Les TIC educatives són molt més que el programari lliure. Reitero la
meva afirmació, feta en el marc de la reunió, que la Linkat és un
projecte estratègic de l'Àrea TIC. Reitero així mateix la meva
matisació, en resposta a l'afirmació del vicepresident de la AEIC
respecte a l'aplicació estricta del full de ruta del programari lliure a
les TIC educatives: la planificació de les TIC educatives es fonamenta
atenent a la normativa educativa vigent i en criteris pedagògics. Per
altra banda, suposo que teniu present que el Departament d'Educació no
ha esperat cap full de ruta, per iniciar actuacions i compromisos en
adopció d'estàndards oberts, continguts i programari lliures.

4. Reitero el principi exposat a la reunió, i en anteriors documents de
l'Àrea TIC, que l'adopció del programari lliure als centres docents
públics, s'ha de fer per convenciment i no per imposició. Altrament
correm el risc de desmotivar la seva progressiva implantació.

5. Parleu en el vostre escrit de "manca d'ètica" i de "mentida
encoberta". En nom de la "netiqueta", us reclamo la retirada d'aquests
judicis i desqualificacions. Com a president de l'AEIC, heu fet una
interpretació unilateral i parcial d'una reunió on eren presents altres
Associacions i el Departament d'Educació, sense acordar amb la resta de
participants el contingut del comunicat. La discrepància és legítima i
enriquidora, la desqualificació i la desinformació no.

Finalment, us demano que doneu publicitat a aquesta nota de rèplica a
l'espai web de l'associació que representeu.

Atentament,

Jordi Vivancos
Responsable de Projectes TIC per a l'Educació
Departament d'Educació

---

--
Jordi Perales