
El posar les majúscules és perquè així ho he vist a la Vikipèdia ( http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Millennium_Copyright_Act) on, a més, també empra en tot moment les majúscules (suposo que per entendre d'on provenen les sigles DMCA. Respecte a les cometes, és com està expressat tant a Wikilingüe ( http://ca.wikilingue.com/es/Digital_Millennium_Copyright_Act#La_llei_de_dret...), com a la 1ª font de la Viquipèdia, aquesta vegada en Castellà ( http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Millennium_Copyright_Act).
els anglesos posen majúscules a tot arreu, però en català les fem servir diferent. Per exemple, sovint veiem en els títols d'articles que totes les paraules comencen per majúscula, mentre que en català només és la primera lletra. Per cert, això és un problema amb el CSS :P
Feia el suggeriment de "Drets d'autor", donat que és la traducció que he trobat al DACCO: http://www.catalandictionary.org/catala/#copyright. D'altre banda, no només surt al DIEC ( http://dlc.iec.cat/results.asp?txtEntrada=copyright&operEntrada=0), també està a l'Enciclopèdia.cat ( http://www.enciclopedia.cat/fitxa_v2.jsp?NDCHEC=0093935). Això si, en tots dos casos avisen que és un anglicisme/mot originari anglosaxó, ja sigui amb una abreviatura ([angl.]) com fa el DIEC, o directament a l'explicació de la paraula: "...originari de les legislacions dels països anglosaxons...", com es pot veure a l'enllaç de l'Enciclopèdia.cat.
el dacco no és un diccionari col·laboratiu? no m'ha fet mai el pes, però tampoc el conec suficient com per dir-ne res amb solidesa. En tot cas, jo sempre prefereixo diccionaris consolidats (diec2, per exemple). els de l'enciclopèdia no em cauen bé des que van acceptar «vivenda».
Al 10/03/2010 20:39, En/na Elisabet Pérez ha escrit:
Gràcies a tots pels comentaris.
Benny, estic d'acord amb la suggerència de privadesa a les cadenes 384, 485, 486 i 387. Pel que fa a "raó" cadenes 391 i 518 d'acord amb "motiu" i ara també se m'acut que aniria bé posar-hi "causa". També d'acord amb Cerca en lloc de Busca.
Pel que fa a gore (cadena 183) vaig posar sang pensant en el sentit que diu l'Eduard de sang i fetge.
Pel que fa a TDS, em sembla bé però potser proposo posar Condicions de Servei en lloc de Termes de Servei i eliminar les sigles. Els anglosaxons de tot en fan sigles i potser aquí seria millor expandir-ho. O sia: Actualització de les Condicions de Servei.
La traducció que fas de DMCA em sembla que treuria les cometes i posaria Mil·leni Digital en minúscula ja que si no vaig errada no fa referència a cap organisme sinó que forma part del nom de la llei: Llei de drets d'autor mil·leni digital. Si m'equivoco corregiu-me. Quant al comentari de l'Eduard sobre no traduir llei, jo no puc opinar sobre això, per tant el que considereu més adequat em semblarà correcte.
Quant a Copyright cadena 553 estic d'acord amb el comentari de l'Eduard a més aquesta paraula surt al DIEC.
Pel què fa G i PG proposo "apta" i "menors acompanyats", com ho veieu?
Elisabet
El 10 de març de 2010 12:11, Eduard Gamonal <xadap2004@gmail.com> ha escrit:
· A la cadena 183, el gènere "Gore" està traduït com a "Sang". Encara que pot anar de la mà, la paraula sang es "Blood" en Anglès. Potser seria millor traduir-ho com "Horror".
a mi em sembla bé gore = sang, en el sentit de sang i fetge
· A la cadena 433 jo afegiria el significat de TDS (Termes Del Servei), com s'ha fet a la cadena 541, que s'explica en Anglès què significa DMCA (No ho sabia, així que gràcies per l'aclariment. D'aquesta manera he pogut fer la interpretació més propera a la nostra llengua).
compte amb els textos legals que mozilla no sempre els vol traduir, per evitar problemes.
· A la cadena 553 he suggerit "drets d'autor" en comptes de
"Copyright".
no estic segur que sigui la traducció correcta. *Copyright* is the set of exclusive rights<http://en.wikipedia.org/wiki/Exclusive_rights>granted to the author or creator of an original work,
mentre que drets d'autor està com "un nivell per damunt". el copyright és un subconjunt dels drets d'autor. s'hauria de mantenir la paraula.
Al 09/03/2010 23:18, En/na Eduard Gamonal ha escrit:
carai, era una bona feinada! gràcies, hi faré un cop d'ull!
Edu
Eduard Gamonal
2010/3/9 Joaquim Perez <noguer@gmail.com>
L'Elisabet ha acabat de traduir el GetPersonas. Molt bona feina Eli!
I ara ja es pot provar el GetPersonas en català al web de proves http://personas.stage.mozilla.com/ca/
Si veieu cap error el podeu solucionar directament utilitzant la interfície web a http://localize.mozilla.org/verbatim/ca/getpersonas/
Salut,
Quim
_______________________________________________ Mozilla mailing list Mozilla@llistes.softcatala.org http://llistes.softcatala.org/mailman/listinfo/mozilla
_______________________________________________ Mozilla mailing listMozilla@llistes.softcatala.orghttp://llistes.softcatala.org/mailman/listinfo/mozilla
_______________________________________________ Mozilla mailing list Mozilla@llistes.softcatala.org http://llistes.softcatala.org/mailman/listinfo/mozilla
_______________________________________________ Mozilla mailing list Mozilla@llistes.softcatala.org http://llistes.softcatala.org/mailman/listinfo/mozilla
-- Elisabet Pérez Noguer tel 93 885 57 13 - 650 68 00 26 elisabetpereznoguer@gmail.com
_______________________________________________ Mozilla mailing listMozilla@llistes.softcatala.orghttp://llistes.softcatala.org/mailman/listinfo/mozilla
_______________________________________________ Mozilla mailing list Mozilla@llistes.softcatala.org http://llistes.softcatala.org/mailman/listinfo/mozilla