[Recursos] Memòries de traducció - ownCloud/Nextcloud

Marc Riera Irigoyen marc.riera.irigoyen a gmail.com
dll jul 15 15:52:52 CEST 2019

Bona tarda,

Des de fa un temps faig servir Nextcloud (fork d'ownCloud) i em vaig fixar
en la traducció al català, que per desgràcia era força desastrosa. Vaig
investigar sobre la qüestió i vaig descobrir que moltes de les traduccions
provenien d'ownCloud, que ja estava mal traduït (vegeu vosaltres mateixos
l'informe de qualitat de la traducció a la web). Per si fos poc, després
l'ha anat traduint molta gent diferent i cadascú ho ha fet a la seva
manera, en molts casos sense tenir en compte les pautes de la guia d'estil
i fins i tot amb errors ortogràfics i gramaticals i traduint variables i
codis interns.

Vaig entrar com a traductor a l'equip de Transifex per intentar posar una
mica d'ordre i vaig veure l'origen dels problemes: no hi ha revisors i com
que tothom té criteris diferents, hi ha guerres d'edicions. Per sort, vaig
explicar la situació als administradors i em van fer revisor, i m'he
dedicat a unificar les traduccions i marcar-les com a revisades perquè no
les puguin editar. Ara ja està pràcticament tot traduït (de qualsevol
manera, però és millor que res) i ja no hi ha baralles, però cal revisar
tots els segments.

Tenint en compte això, que ownCloud està quedant molt enrere en comparació
amb Nextcloud i que les traduccions d'ownCloud no milloren per aquesta
última raó, penso que ens hauríem de plantejar si no valdria la pena
canviar ownCloud per Nextcloud a les memòries de traducció de Softcatalà.
La mala qualitat de les traduccions fa que la memòria d'ownCloud sigui poc
útil, però la de Nextcloud sí que serviria i podríem aprofitar els informes
de qualitat per seguir millorant.

Jo mateix puc proposar els canvis a GitHub per intercanviar els projectes,
però tinc un dubte: com funciona l'extracció de cadenes des de Transifex?
Necessitem permisos especials al projecte?

Moltes gràcies,

*Marc Riera*