[Orglliure] Re: comments

Pau Arumi parumi a iua.upf.edu
dim maig 8 11:47:20 CEST 2007

En/na lolo ha escrit:
> edita tu millor per esta volta!
>
> Vaji be

Fet. Envio còpia a orglliure.
Gràcies també a David García i David Jaco per les molt
necessàries correccions d'ortografia i estil!

> 1-"en l'alfabetització digital i a superar la fractura digital"
> digital dos cops massa prop
> M'agrada mes com ho enfoca:
> "El acceso al conocimiento y la tecnología determina (o el grado de)quién
> puede participar en la sociedad."
>
> Es que fractura...mmm... analfebitatzio igual millor

"alfabetització digital" i "fractura digital" són dos termes
tècnics, a mi no em fa mal als ulls.

> [...]
> les nostres dades, en sistemes d'emmagatzemament basats en programari
> lliure del qual en pugui saber què fa i de quina manera, protegint la
> integritat de la informació.
> # Demanem que l'administració alliberi tot el codi font propi fet a mida,
> de manera que d'altres administracions, o els ciutadans mateixos, puguem
> fer-lo servir. "
>
> Hi ha un poc de confusio amb "L'administracio" i "L'ajuntament" i apart es
> un punt bonisim per a donar-li una espenta a la localitat.
> Administració sona un poc llunyana, Administracio municipal wordy, ...

Ben vist. Era un remanent del manifest original. He canviat
"adminstració" per "ajuntaments"

> 3-"El programari lliure és una oportunitat per a la petita i mitjana
> empresa del sector que pot tenir accés al codi de projectes grans que
> costarien moltes hores/home no assumibles d'altra manera."
>
> Que vol dir "/home"?? :)

"hores/home" és una unitat per mesurar recursos que es posen a un
projecte, sovint també es parla de "man-month".
Potser amb guió (hores-home) és més acurat. Tampoc és una
expressió gaire políticament correcte. Però hores-persona em sona
molt extrany.

> 4-
> "
>  Demanem
>
> És per tot això que demanem als candidats a les institucions públiques que
> prenguin una posició pública raonada a favor o en contra respecte a
> cadascuna de les següents demandes que en fem:"
>
> Un poc de flmebugging:
> Els manifests estan adreçats a tota la ciutadania.  No demanem/signen
> 'nomes' els candidats...  millor aixi:
>
> "És per tot això que demanem una posició pública raonada a favor o en
> contra respecte a cadascuna de les següents demandes que en fem"

Jo ho veig així: és un manifest que pren una posició clara i fa
una sèrie de demandes concretes a les administracions.
I la forma d'articular-ho és, per un cantó adhesions al manifest
de particulars i associacions, per donar-li pes; i per l'altre
fem unes peticions als polítics tot demanant-los que raonin els
seus motius si no hi estàn d'acord.
En resum: som una plataforma de ciutadans que de forma
cohesionada fem una sèrie de peticions als polítics.

> 5-" despeses anuals en llicències i manteniment de programari "
> Millor aixi:
> "..despeses anuals en i manteniment de programari"

mmm... no entenc l'alternativa (error al teclejar?).

> 4- Idea:
> Es podria resaltar l'ajuntament amb negreta o altra per a que despres es
> puguera afegir: ... de Barcelona, de Torredembarra, etc..

Sí, em sembla bé. Almenys per les capitals de comarca. Però tot
això ja no és part del text del manifest. Es tractarà de tenir
una web amb els resultats de les preguntes als candidats (amb
enllaços creuats amb el manifest)

Més informació sobre la llista de correu Orglliure