[Linux] particio accessible via Linux i Windows

Cubells vicent a vcubells.net
dic ago 27 13:00:27 CEST 2008

En/na Jordi Mur Petit ha escrit:
> He pensat que estaria bé si, en el moment de crear una partició pel Linux, pogués mantenir una partició de Dades, a la qual pogués accedir tant des del Linux com des de Windows. És possible això?

Sí que es pot fer.
De fet, és el que es feia fa un temps quan encara no es podia
llegir/escriure en les particions NTFS: es creava una partició fat32 on
posar les dades compartides i així es podia treballar amb elles tant des
de linux com des de windows.

> Quin format li hauria de donar? Tinc entès que el NTFS amb què ve el Windows es pot llegir, però no escriure, des de Linux; per tant no acabaria de ser interessant per mi. Quins formats sap llegir el Windows? Seria FAT32 una bona elecció?

Fa temps es feia la partició en format fat32. Si encara estàs
interessat, també la pots fer en format ntfs perquè ja hi ha un
connector estable que permet llegir i escriure de manera estable.

> La meva idea seria tenir una partició per programari linux d'unes 50 Gb, una de similar per Windows, i la resta per dades (fotos, videos, etc.).

Crec que ja t'he respost, però pensa que si des de linux pots llegir
particions ntfs no cal particions per a aquest propòsit. Simplement crea
una carpeta al teu windows (per no anar cercant els documents a
Documents and settings/...) i posa allà el que vulgues.

Per poder escriure en particions ntfs has d'instal·lar-te els paquets
ntfs-3g i ntfs-config. L'ntfs-config et permet configurar la manera
d'accés que vols tenir a totes les particions ntfs o discos externs que
tinguen aquest tipus de sistema de fitxer.