[Linux] Kernel panic

Cubells vicent a vcubells.net
div set 28 15:03:43 CEST 2007

En/na Joan Aguilar ha escrit:
> Si, u he fet i m'ha donat (hd2,0)

Aleshores, conforme dius, el grub assenyala també que la partició del
root és la primera del tercer disc.

Ara pots fer vàries coses.

Editar la línia del kernel que arrenca al grub, de manera que en lloc
d'acabar amb les paraules, "ro quiet splash", acabe solament amb "ro".

Així podràs llegir els missatges que et mostra el kernel abans del
pànic. Adjunta'ls.

Pots escollir en lloc de la primera opció del grub, la segona, on pots
arrencar en recovery mode i adjuntar els missatges que t'apareguen...

Pots agafar un liveCD i adjuntar-nos el fitxer /boot/grub/menu.lst i
/etc/fstab perque comprovem on està l'errada. Si pots llegir el fitxer
/boot/grub/menu.lst, pots comprovar si existeixen els fitxers
/boot/vmlinuz-2.6.20-16-generic   i
/boot/initrd.img-2.6.20-16-generic   exactament amb el mateix nom que
posa al fitxer menu.lst.

Pots agafar un cd d'instal·lació alternate i triar l'opció de rescatar
una partició de linux, i provar a reinstal·lar grub al mbr del primer disc.

Pots comprovar a la bios que el tercer disc és efectivament el de linux?

Pots desconnectar els altres 2 discos i connectar com a primer disc el
de linux. Modificar momentàniament el grub perquè arrenque amb aquest
primer disc, i una vegada dins tornar a connectar-los modificant
adequadament el fitxer menu.lst.