[Linux] Kernel panic

Cubells vicent a vcubells.net
dij set 27 09:11:32 CEST 2007

> El tinc en un hd sol, tinc 3 hd un Ubuntu sol, un XP i un de magatzem

Però en quin exactament???

Com molt bé t'han contestat, el problema és que el grub cerca la partició
del root en (hd0,0) i això segurament és incorrecte.

Si linux està en la primera partició del primer disc, hauràs de canviar la
línia del teu kernel perquè la partició on ha de buscar siga (hd0,0).

Si està en la segona partició del primer disc, serà a (hd0,1).
Si està en la primera partició del segon disc, serà a (hd1,0).
Si està en la segona partició del tercer disc, serà a (hd2,1).

etc...

Simplement has de corregir això.
El millor és que quan t'aparega la pantalla del grub, premes la tecla e.
Et mogues a la línia on posa root del kernel que vols arrencar, i premes
intro.

Així podràs modificar la partició a la qual ha de cercar el grub. Una
vegada modificat, prems intro per a què els canvis es guarden, i aleshores
prems la tecla b, la qual et permetra arrencar amb aquestes modificacions
que has fet.

Una vegada dins d'Ubuntu, has de modificar el fitxer /boot/grub/menu.lst i
posar-li el que has posat abans perquè arrenque, perquè les modificacions
que has fet al grub encara no són permanents...