[Linux] Instal·lar servidor de DNS

Alfons Nonell anonell a ICIQ.ES
dij set 13 12:24:38 CEST 2007

Hola,
sé que faré una pregunta tècnica de nivell... molt nivell :-)

Tinc uns dominis allotjats en un servidor que proveeix el típic servei
de webshared. Ara però, els estic movent a un servidor dedicat per
necessitat de tenir més control sobre alguns scripts i utilitats i per
poder instal·lar programari propi.

Tinc instal·lats tots els serveis sense cap problema (apache, correu,
antispam,...) però... ara toca migrar definitivament els dominis, és a
dir, canviar les seves DNS per que apuntin cap al nou servidor. Fins ara
he anat modificant les entrades al serrvidor antic per que enviessin les
peticions cap al nou, però ara ja cal moure bé els dominis.

El servidor té 3 ip, una principal (eth0) i dues més (eth0:1 i eth0:2).
He sol·licitat a on vaig comprar un dels dominis (lateneu.org) que em
donin d'alta les entrades com a servidor de DNS, ns1.lateneu.org i
ns2.lateneu.org, apunten cap a les ips de eth0:1 i eth0:2

Al servidor he instal·lat el mydns com a servidor de DNS, he escollit
aquest per que puc modificar els registres via mysql (i puc fer tauler
web i bla, bla, bla...). La cosa, és:

A) no sé com puc fer saber al sevidor mydns que escolti eth0:1 i no eth0
B)puc tenir ns1 i ns2 a la mateixa màquina? He llegit molts howtos que
parlen de replicar la base de dades, passar info entre dos servidors,...
però, tot i que sé que per anar bé calen dues màquines, no he torbat
info que em digui si ho puc tenir tot a la mateixa...

Algu em pot orientar?

Gràcies!

Alfons.