[OpenOffice] Writer, escriptura en colors

Joaquim Perez noguer a gmail.com
div maig 4 11:50:09 CEST 2007

Hola Pere,

L'0penoffice.org està pensat per treballar amb estils, té els seus
avantatges i els seus inconvenients.

Això vol dir que primer escrius un text amb el tipus de lletra i color que
vols i després ho guardes com a estil de caràcter personalitzat. Aleshores
sempre que vols escriure amb aquell estil només l'has de seleccionar de la
llista d'estils (F11).

Els avantatges de fer-ho així és que si mai has de canviar el color o el
tipus de lletra de tot, només has de canviar la definició de l'estil i que
t'estalvies de canviar cada vegada el color de lletra, de fons, ...

Per guardar l'estil personalitzat, fes F11 i clica la icona estils de
caràcters (segona icona de la part superior esquerra del plafó).  Et poses
damunt del tros de text d'exemple amb els colors que vols i fas clic a la
icona Estil nou des de la selecció (banda superior dreta del plafó, té un
símbol més)

De fet això dels estils també funciona amb tot, per exemple si vols un full
horitzontal i tots els demés verticals, això ho has de definir a Format -
Paràgraf - pestanya Flux de text - secció Salts. I inserir un salt de pàgina
amb un estil de pàgina que hagis definit tu mateix a la llista d'estils
(F11) de pàgina.

Un cop ho aprens ja està.

Salut,

Quim.

El 03/05/07, Pere <pere.saisl a gmail.com> ha escrit: