[GNOME] Traducció del Gcompris GNOME i KDE

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dis ago 27 10:31:24 CEST 2016

El 25/08/2016 a les 20:15, Carles Ferrando Garcia ha escrit:
> Hola a tothom,
>
> Tinc un dubte en una cadena de Gcompris (gnome), haig de posar les
> vocals en català, he posat inicialment a/e/i/o/u ja que és un programa
> per nens, però no hauria de posar les 7 vocals que hi ha en català?

+ Llista GNOME

Hola Carles!

Respecte al Gcompris us comento el que he observat per si no esteu el
cas. No segueixo el projecte de prop, llavors potser no és 100% correcte
el que comento. Si qualsevol pot aportar més llum endavant.

GCompris fa un temps va decidir abandonar GTK (per simplificar-ho,
l'stack tecnològic de GNOME) i portar l'aplicació a QT (per
simplificar-ho, l'stack tecnològic de KDE). A dia d'avui la versió GTK
la consideren "legacy" i la QT la nova és on centren els esforços.

No sé si es tornarà a publicar cap revisió de la versió legacy (GNOME)
que inclogui la teva traducció. Porten 10 mesos sense publicar[1] cap
versió, en Bruno que les feia ha abandonat el projecte[2], i de fet, la
darrera versió que va fer [2] és ja una de KDE. Tampoc sembla haver-hi
activitat de desenvolupament per sé en la branca de GNOME[3].

El projecte indica[4] que la traducció es faci des del projecte KDE.
Sembla que la traducció s'ha anat actualitzant a can KDE també[5] per
l'equip català.

El que suggereixo és mirar que s'ha fet a KDE[5], per assegurar-nos que
no estem duplicant feina. Si no estem duplicant feina. Parlar amb en
Josep Ma. Ferrer <txemaq a gmail.com> (el traductor que ho duu a KDE) per
veure si pot aprofitar el que has fet en la teva traducció. Si
necessiteu ajuda per fer el merge de traduccions us puc ajudar,
bàsicament seria crear una memòria d'una i aplicar-la sobre l'altre.

En qualsevol escenari, el que has fet ho pugem a GNOME per si algun dia
fan una nova versió per GNOME (poc probable penso)

[1] https://git.gnome.org/browse/gcompris/
[2]
https://gcompris.wordpress.com/2016/08/07/gcompris-release-0-61-and-reoganization/
[3] https://git.gnome.org/browse/gcompris/log/