[GNOME] Començar a traduir el Gnome

Gil Forcada gforcada a gnome.org
dis abr 6 17:40:26 CEST 2013

Bones Manel,

El dv 05 de 04 de 2013 a les 17:20 +0200, en/na Manel Vidal va escriure:

> Hola Gil, em dic Manel i estaria interessat a ajudar en la traducció
> del Gnome. Ja m'he donat d'alta com a traductor i la meva idea és la
> de començar amb una traducció petita com és la de la documentació del
> Baobab. Et sembla bé?

Primer de tot, moltíssimes gràcies per pensar en col·laborar amb
Softcatalà i més en concretament amb la traducció del GNOME al català!

Evidentment que em sembla perfecte que vulguis començar per la traducció
de la documentació del baobab. Vés a la pàgina de la traducció i
reserva-la:
https://l10n.gnome.org/vertimus/baobab/master/help/ca

Et recomanaria que quan hagis traduït alguns missatges enviïs la
traducció, així et podrem recomanar algunes coses d'estil o de lèxic. En
tot cas pot ser bona idea anar apuntant els dubtes que tinguis i ens els
envies a la llista de coordinació de les traduccions (més avall tens
l'enllaç per subscriure't).

> Ja m'he descarregat també la Guia d'estil i la memòria de traducció de
> Softcatalà amb la que precissamente tinc un problema. Quan intento
> carregar la memòria de traducció al Gtranslator o al poEdit totes dues
> aplicacions es penjen, saps el motiu? quin programa em recomanes per
> traduir?

Personalment faig servir el gtranslator, però com que sóc una mica friki
em compilo jo mateix la versió, ja que, com dius,no va massa bé la
versió estable. Quina distribució/SO fas servir?

Et recomanaria que provis el Virtaal, que se suposa que també et deixa
fer servir memòries de traducció. I tot i que no l'he provat sempre n'he
sentit molt bones crítiques.

> En fi, crec que això és tot.

Esperem que sigui el començament de una llarga sèrie de traduccions! ;)

Com veuràs he posat en còpia la llista de correu que fem servir per
coordinar-nos. Seria important que hi estiguis subscrit: