[Corrector] Corrector en Aranès

Xavi Torres torresaran a hotmail.com
dis abr 4 01:42:45 CEST 2015

M'he estat mirant el codi d'apertium, però es bastant complicat d'entendre les estructures de xml, xslt que es fan servir. Pel que vaig provar es pot generar la conjugació dels verbs en català però no vaig veure cap opció per aconseguir-ho en occità.

Pel que fa al codi, ho faig tot en local, tambè perque no hi ha gaire gent que hem pugui ajudar amb l'aranès, i perque de moment estic creant el projecte.
El que no he entés de lo de " si mantens el diccionari en un format semblant al català [1]"

Pel que fa als scripts mels mirarè per si hem son d'utilitat.

From: xavi.ivars a gmail.com
Date: Thu, 2 Apr 2015 00:25:17 +0200
To: corrector a llistes.softcatala.org
Subject: Re: [Corrector] Corrector en Aranès

El dia 1 abril de 2015, 23:37, Javier <torresaran a hotmail.com> ha escrit:

Bones,

La notació gsc es de la ISO 639-6 pel que he pogut veure al google.

http://oc.wikipedia.org/wiki/Gascon

http://www.geolang.com/iso639-6/

Però la codificació oc-ES ja podria estar bé.

Actualment hi han dos plugins per libreoffice. El corrector de oc_FR que hem penso que es llenguadocià y el gsc_FR que es gascó.

De tota manera el que més hem preocupa es com ho puc fer per que incloguin al codi l'aranés (ja sigui oc_ES o gsc_ES).

No coneixia l'ISO 639-6, però sembla que està ja obsolet (la wikipedia diu "ISO 693-6 was published in 2009, and abolished in 2014).
Jo optaria per oc-ES, que utilitza "codis normals" :)

Pel que fa al diccionari, de moment ja tinc un bon llistat de paraules per treballar, però hem falta treballar amb les regles de conjugació.

Amb això també podria ajudar-te, convertint els verbs que ja hi ha a Apertium a un format amb que pugues treballar.
Mantens el diccionari en algun lloc públic (tipus GitHub?)
Segurament, si mantens el diccionari en un format semblant al català [1], podries utilitzar fins i tot les mateixes eines que utilitzem nosaltres. Tot i que altra gent com Jaume Ortolà o Joan Montané et podrien ajudar més en aquesta qüestió.

[1] https://github.com/jaumeortola/catalan-dict-tools--
< Xavi Ivars >
< http://xavi.ivars.me >

Si vols canviar la subscripció o donar-te de baixa, fes-ho des de: