[Corrector] Participi d'argüir

Joan Montané joan a montane.cat
dim mar 26 20:52:44 CET 2013

El 26 de març de 2013 13.48, Jaume Ortolà i Font <jaumeortola a gmail.com> ha
escrit:

> Al LanguageTool ja ho tinc així. L'únic problema és que encara no sap
> suggerir "arguït" per a "argüit".

Al 'món' hunspell es fa servir la clau MAP per a facilitar aquests
suggeriments. Bàsicament tots els canvis de vocals es consideren com un
únic canvi. Potser el LanguageTool tingui alguna cosa similar.

Un parell de curiositats relacionades. Als patrons de TeX de partició de
mots, fets ja fa uns anys, tenen una regla ü3ï, per separar, segons el
criteri d'Enric Valor, els únics mots que poden tenir aquestes dues lletres
seguides, algunes formes verbals del verb 'argüir'. L'IEC en les esmenes
del 2011, va canviar la grafia dels mots 'arguïble' 'arguïció' i 'arguïdor
arguïdora', abans duien la dièresi a la u.

La llista d'esmenes que cal fer en el corrector, pel que fa a conjugació
> verbal, és molt llarga. Abans de posar-s'hi cal pensar bé l'estratègia.
> Joan Montané i jo hem començat a donar-hi voltes.

Estem intentant a veure si es mareja i es rendeix, :DDDD

Joan Montané