[Corrector] Treballar en català amb l'OpenOffice Apache

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dll des 2 23:26:10 CET 2013

Hola Joan,

>     No seria un bon primer pas canviar el nom de la fitxa del Rebost per
>     reflectir això, i el contingut de la mateixa, per reflectir que
>     funciona amb Apache OpenOffice també?
> home... el nom de la fitxa és prou llarg ara. No tinc inconvenient en
> afegir-hi "... i l'Apache OpenOffice", però quedaria quilomètric i, per
> exemple al top20 de SC ocuparia 3 línies. Si, tot i això, creus que paga
> la pena... doncs sí, es pot canviar.

Crec que és important per la cerca orgànica, que ens porta molt tràfic,
i on el títol té un pes força important. També per la visibilitat als
usuaris a través del top20 i quan naveguen pel Rebost.

En comptes de dir:

"Corrector ortogràfic de català (general) per al LibreOffice"

podríem dir-hi:

"Corrector ortogràfic català per al LibreOffice i l'Apache OpenOffice"

O una fórmula semblant.

> Sobre el contingut de la fitxa, al 1r paràgraf ja s'indica que
> l'extensió es pot fer servir per a l'OpenOffice.org i Apache OpenOffice.
> Tens cap proposta que ho faci més visible?

Sí, coses que es podrien millorar:

- Els passos d'instal·lació del LibreOffice són possiblement els
mateixos que a l'Apache OpenOffice. En el cas de l'Apache és inclús més
important ja que l'espanyol no inclou el català, llavors potencialment
més usuaris de l'Apache intentat-ho fer-ho. Jo revisaria aquesta secció.

- "Nota important: aquest corrector ja està inclòs al LibreOffice en
català i, per tant, no cal que l'instal·leu si feu servir aquesta
versió." Aquesta informació caldria ampliar-la perquè inclogués la
situació de l'Apache OpenOffice (que no inclou el corrector català).

- Quan diem "Nota 2: El número de la versió a Baixada fa referència a la
versió del corrector, no pas a la versió del LibreOffice." caldria dir
"...LibreOffice o Apache OpenOffice".

Els canvis que decidiu aplicar, caldria fer-los també per la versió en
valencià[1].

[1]
http://www.softcatala.org/wiki/Rebost:Corrector_ortogr%C3%A0fic_de_catal%C3%A0_%28valenci%C3%A0%29_per_al_LibreOffice