[Desenvolupament] Windows en francès

Marc Belzunces mbelzunces a gmail.com
dis mar 24 13:13:24 CET 2012

Disculpeu que no hagi contestat abans.

Per aclarir el tema dels Windows en francès, on Softcatalà (i més
concretament, una servidora) té responsabilitat directa.

1.- Windows XP: el paquet de català només és pel Windows espanyol. No
funciona en cap altra llengua. Encara no em queda clar si és només per
l'edició d'Espanya o es pot aplicar sobre les llatinoamericanes.

2.- Arran d'això, i en el context de les Jornades sobre el català a
les noves tecnologies (~2003), li comentem als responsables de
localització que treguin aquesta limitació artificial, entre d'altres
perquè el puguin fer servir els usuaris de la Catalunya del Nord. Però
nosaltres demanem que el paquet de català es pugui aplicar arreu, en
anglès, alemany, etc.

3.- Ho consulten, i per correu electrònic em diuen que per dalt els
han dit que no, però que a Microsoft França li sembla bé que es pugui
aplicar sobre el francès.

4.- Un cop aprovat, es passa a aplicar al paquet del Windows Vista, i
posteriorment també al 7.

Resumint:

- Windows XP: només en Windows en espanyol (mai ha pogut ser en francès)

- Windows Vista i 7: en Windows en espanyol i francès.

Pel que sé jo, vaja.

Marc Belzunces

http://www.softcatala.org/

Bloc personal: http://www.holoce.cat