[Desenvolupament] Errades Catalanitzador (0.95)

Toni Hermoso Pulido toniher a softcatala.cat
diu gen 15 14:05:41 CET 2012

Al 14/01/12 19:39, En/na Marc Belzunces ha escrit:

> L'IE9 (i jo crec que els anteriors també) tenen l'opció "Catalán
> [ca]", sense codi d'estat. El "ca" sense codi d'estat és el que es fa
> servir al Firefox en català. Al Chrome en català no ho sé veure.
>
> Per evitar els problemes amb l'AD, IT i FR, per això posaria només el [ca].

Al Firefox s'empra simplement [ca] de primer. Com a exemple, a la
variant valenciana, s'empra [ca-valencia] primer i [ca] de segon.

He comprovat el Chrome/Chromium i he vist que per defecte agafa [ca-e]s.
Curiosament, però, si ho modifiques manualment es posa a [ca].

Al Safari crec que agafant-ho del sistema (Windows 7) em mostra [ca-es].

En conclusió, sempre que s'agafa del sistema mateix, el codi suggerit és
[ca-es] (una mica lleig perquè personalment crec que hauria de ser [ca-ES]).

La veritat és que no puc valorar la repercussió que pot tenir tot plegat
emprant un o altre codi (segurament cap, excepte en llocs web que fessin
servir malament els codis).

La bona pràctica, des del meu punt de vista i per seguretat, seria
afegir dos codis: [ca-ES] (espero que maj/min no tingui efecte, sic) i
després [ca].

Els meus cinc cèntims,

P.D.: Detecto la llengua de navegació primera des de:
http://www.mozilla.cat/navegaencatala/update-json.php

--
Toni Hermoso Pulido
http://www.cau.cat