[Android] Android 2.3.3 sense català?

Joan Montané joan a montane.cat
div feb 25 13:10:07 CET 2011

El 25 de febrer de 2011 12:25, Pau Iranzo <paugnu a gmail.com> ha escrit:
> No ho crec.
>
> Realment no té molt de trellat. Fins que no arribe la traducció a
> l'Estat Espanyol no podrem confirmar res.

Hola,

La traducció ha d'arribar al upstream [1] de l'AOSP, fins que no
arribi allà, la resta és codi tancat propietari. I no... encara no ha
arribat cap traducció al català a allà, o jo no la se trobar, :-(

Si no vaig errat, el codi 2.3.3 encara no s'ha alliberat (estan per la
2.3.3_rc1)

Mentre no arribi a [1], la traducció és de Google, i només està
disponible als fabricants a qui els hi proporcioni. En el cas del
català, i sent optimistes, només als telèfons destinats a
comercialitzar-se a Espanya.

Certament, és molt desconcertant que l'SDK estigui traduït, i a [1] no
aparegui res. Potser algun acord comercial?... podríem queixar-nos a
can Google per això.

Aleshores, en el cas concret de la ROM que parla l'Oriol Pellicer,
només se m'acudeixen dues opcions:

1.- És una rom feta des de zero amb el codi a l'ASP, per tant no és
2.3.3, sinó que és codi 2.3.3_rc1, per tant, és normal que no tingui
el català

2.- És una rom 2.3.3, de codi tancat, extreta d'un mòbil d'un
fabricant que ha personalitzat el codi i no té el català (cosa normal,
no tots els locales es troben a tots els dispositius), per tant també
és normal que no tingui el català.

Joan Montané

[1] http://android.git.kernel.org/