[Android] Diccionari "predictiu" català

Joan Montané joan a montane.cat
dic jul 28 22:45:44 CEST 2010

Bona nit,

Crec que ja he trobat com fer una tasca col·laborativa.

Avui he trobat un programa que ens pots ser útil en això del
diccionari predictiu, l'User Dictionary Manager (UDM), disponible al
Market.

Aquest programet el que permet és importar i exportar paraules del
diccionari d'usuari de l'Android. Jo li trobo dues aplicacions
interessants, relacionades:

1.- Podem penjar una llista "prou bona" de paraules en català, els
usuaris la importen al seu diccionari personalitzat, i així, amb
qualsevol teclat que facin servir (l'original de l'Android,
l'Anysoftkeyboard, o qualsevol altre)  s'oferiran aquestes paraules.

2.- Si uns quants dels aquí presents (jo entre ells) estem durant un
període de temps (10 dies?) afegint totes les paraules que escrivim al
telèfon (SMS, xat, missatges, etc) i que no són reconegudes pel
diccionari actual, després podrem exportar la llista de paraules
afegides, enviar-les a aquesta llista i millorar tant el diccionari
predictiu de l'Anysoftkeyboard com la llista de "paraules bones"
disponible per al punt 1.

De moment m'he posat en contacte amb l'autor del programa per a
traduir-ne la interfície. Curiosament, al web té penjat un llistat de
67.000 paraules en català, li he fet una ullada i sembla que són les
entrades corresponents al DIEC1, però sense flexionar, :-(

Resumint, es tractaria que uns quants de nosaltres féssim anar el
teclat de l'AnySoftKeyboard, amb el diccionari predictiu català  (o
importéssiu la llista de mots equivalents al vostre diccionari
personal), i, durant uns dies, escrivíssim correctament tots els
missatges. Si un mot no es suggereix, afegir-lo al diccionari
personalitzat (això es fa aguantant premut sobre el mot uns segons als
suggeriment del teclat). Passats aquests dies, només caldria exportar
aquest llistat personal amb l'UDM (revisar-lo per verificar que no heu
afegit res personal) i enviar-lo a aquesta llista.

Amb els llistats aportats, milloraríem el diccionari de
l'Anysoftkeyboard, i tindríem també una llista de paraules per afegir
al diccionari personalitzat, per si algú no vol o no pot fer servir
l'Anysoftkeyboard.

He adjuntat la traducció de l'UDM, i la llista de paraules reconegudes
actualment per l'AnySoftkeyboard

Problemes?
No és fàcil afegir mots amb guions, apòstrofs o eles geminades, :-),
els dos teclats que he provat "trenquen" el mot en aquests caràcters.
Si que és poden afegir directament des de l'UDM.
L'UDM no funciona en tots els models d'Android, :-(

Bé, fins aquí l'exposició de la idea.

Joan Montané

El 23 de juliol de 2010 17:19, Joan Montané <joan a montane.cat> ha escrit:

Name: udm.zip
Type: application/zip
Size: 20879 bytes
Desc: no disponible